Satu Masalah

Posted: July 1, 2011 in Teka teki

Jika Ahli Nujum Hj Bakhil memberi 4 masalah kepada Ahli Nujum Negara Pak Belalang. Saya nak memberi satu masalah yang mudah untuk sahabat semua menjawabnya.

Soalannya

Jika disebut sekali bermaksud saya

Jika disebut dua kali bermaksud benda

Jika disebut tiga kali bermaksud benda saya

Jika disebut empat kali bermaksud benda-benda

Jika disebut Lima kali bermaksud benda-benda saya

Jawapannya

“KU”
Jika disebut sekali bermaksud saya – KU

Jika disebut dua kali bermaksud benda-KUKU

Jika disebut tiga kali bermaksud benda saya-KUKU KU

Jika disebut empat kali bermaksud benda-benda- KUKU KUKU

Jika disebut Lima kali bermaksud benda-benda saya – KUKU KUKU KU

*dari caponenkolakedah.blogspot.com

Leave a Reply

